Friday, August 28, 2009

Hakim 1 Thn
















Pejam celik pejam celik hakim dah pun umur setahun ...aku rasa baru jer perut aku di operate

masih terasa pedihnya....Aku bersalin di Hospital Besar Kuala Lumpur pd 26.8.08
jam 2.20 kena operation sbb BB dah lemas jalan dah buka pun tp bb tu nak kuar kut atas nak wat camner..sedihnya lahirkan ank no 3 nie...story mory nya camnie

BB kuar dah leh tecik tonet 1.8kg jer pastu doc kt dia dah telan air najis kena lah masuk NICU
utk monitor and masukkan Antibiotik supaya tiada jangkitan kuman dlm darah nya..
bayangkan dgn bdnnya yg kecik tgn pun kurs jer doc cucuk jarum masuk kan ubat sampai bengkak2 tangan kecik tu sedihnya sampai menitis air mata aku tgk ..
lepas masuk ubat 2 hari dia kuning pulak mana x kuning kuar2 perut biasanya bdk lain duk gan mak leh bg susu ibu byk2 kan ..dia lak duk nicu aku lak x leh bergerak sgt duk wad emm nasib lahh sian dia duk bwh lampu 4 hari.
Itu Kisah masa dia kecik lahh ...hari kelima dpt kuar spital balik umah
aku kena berpantang sendiri mek dah x sihat x eh dtg jaga aku ..nak balik kg lak iman sek
emm Allah saja yg tahu betapa susahnya aku nak jaga bb nak jg yg no 2 wat keje umah
macam2 lah .....aku redha semenya ....
Sebulan demi sebulan bdk kecik tu dah semakin berisi seminggu dpt naik 200 gram
ok lah tu kan ...sampai lah sekarang aku rasa ada lah kut 9 kg dah...dia suka makan
apa saja org makan dia mkn kalau x kasi dia punya gamuk cam sakit2 nagisnya..

semalam ayah dia belikan kek kecik jer saja2 nak raikan dia dah sthn abg2 dia lah yg paling kecoh nak kek. suka lah bdk2 leh tiup lilin hehheheeh










No comments: